~klik untuk masa depan CaHaYa ~

Wednesday, October 20, 2010

~ AL-FATEHAH ~

11.45p.m: aku mendengar msg masuk di hanset yg sdg di caj... dalam hati jap lg aku tgk sbb masa tue aku dah tak tahan nak pergi ke toilet... buat apa? faham2la sendiri klu g toilet...ingatan aku terlupa seketika pasal msg yg masuk tue...aku rasa ngantuk so aku amik tilam aku n bantal bucuk aku dibilik dan diletakkan di ruang tamu ... aku masih lupa tentang msg yg masuk tue..

Tiba2 aku teringat...buku accaount n aku harus study untuk mengajar anak bos...aku risau bolehkah aku mengajar..aduh...dan ketika aku sedang mengambil buku didalam beg aku..aku ternampak hanset aku n teringatla ada masage masuk.. dan dalam hati aku kata ltk buku dulu baru baca..tapi aku terlupa lagi...dan aku tertanya2 apa yg aku nak buat tadi..so aku masuk dapur untuk masuk dapur n masak air...tapi dalam otak aku masih memikir apa yg aku nak buat tadi...sehinggala mata aku terlelap...

08.00 a.m: ketika aku bersiap2 nak g kerja aku teringat akan hanset aku yg di caj...dan ketika itu baru aku ingat ade massage masuk mlm tadi ...dan..dan...dan... aku terkedu membaca msg itu " ulong dollah br meninggal dunia.'' ya allah patutla mlm tadi sblm aku caj aku terasa mcm ade sesuatu yg akan berlaku dan org cakap klu mata kiri asyik berklip2 ade berita yg tak baik... rupa2nya.. itula dia.

knp aku tak balik? klu blh nak jea balik.. aku  hanya mampu sedekah al-fatehah kpd pakcik aku itu..moga rohnya dicucuri rahmat n tergolong org yg beriman amin... dan telah selamat dikebumikan pukul 11.00 pagi tadi di tanah perkuburan islam hj dorani, sabak bernam...

for u all information pakcik aku tue abg ipar mak aku..kira kahwen ngan kakak mak akula.... dan mak aku baru telepon aku semalam kata ulong dollah masuk hospital kt icu...mata dah tak blh buka n mcm2 lagi.. baru ingat nk lawat dia sabtu ahada nie..tapi allah lagi menyanyangi dia...kan..

al-fatehah......


No comments:

Post a Comment