~klik untuk masa depan CaHaYa ~

Thursday, October 21, 2010

~ Induction day 6 ~

salam, sayang semua..tak sangka aku dah seminggu aku diet..tapi ada gak aku curi2 makan keropok la,,kerepek la.... kih2...nie yg jantung dip..dip..dup... nie yealah... kena timbang beratla...brp turun...walaupun target 60kg ada lagi masa seminggu lagi huhuhu.... nnt aku update berat aku ok...

Menu Cahaya

B- tiga bebola ikan...nie jgn ikut klu nak makan gak tiga ketul jea dah memadai..sbb crab dia tinggi gak klu makan banyak2..
L- Ikan Bakar
Ulam raja
      Telur goreng +mayonis sikit
D- telur Dadar 
tuna + Timun
Air- 4- 4.5 litter banyaknya...

:: ingat semalam takda curi2 makan rupanya ada... keropok ikan... aduh..musnah lagi diet aku::

banyakkan aku minum air....aku minum gelas yg besar yg blh isi 500ml air... Tips aku bgn pagi minum 1 gelas air (sblm gosok gigi @ kumor2 nak smbyg )... pastue sblm mandi aku akan minum 1 gelas air... pastue sblm gie kerja aku minum 1 gelas air..then aku set kt tmpt kerja mesti minum 4 gelas air ... bila balik ker ja pulak sblm mandi @ makan aku minum 1 gelas air n last sebelum tidur 1 gelas air.so cuba korang kira berapa air aku minum..... mesti ade yg kata kt tempat kerja tak terasa haus nak minum sbb aircond...so aku cadangkan ltk gelas yg berisi air kat atas meja tmpt kerja korang..kira automatik korang akan minum..then bila air habis g tambah lagi.... so ikut cara aku minum gelas yg besarla...tq.. :)


1 comment: