~klik untuk masa depan CaHaYa ~

Wednesday, October 27, 2010

~ Telur Sardin Roll ~

Salam, semua..hahahah klakar nama N3 nie kan...klu ikutkan nama dia  roti sardin roll tapi sbb aku tgh diet aku gantikan roti tue kpd telur.... nie sbb aku tgk menu2 masakanla nie heheheh.... :)

Bahan- bahan:

1 tin sardin kecil ataw serdehana
1 bawang merah  ] dihiris
1 ulas bawang putih ] dihiris
2 s/b cili kering belender
sedikit asam jawa yg tlh dibancuh
3 s/b minyak masak
1 biji telur
sedikit garam

Cara- Caranya:

Sardin
Panaskan kuali dgn minyak.
Masukkan bawang yg tlh dihiris...hingga layu..
Masukkan cili blender..
dan biarkan seketika dlm 5-10 minit supaya cili kering betol2 masak n naik minyak...
Then barula masukkan sardin
dan biarkan seketika supaya sardin itu tidak hanyir dan serasi ngan cili itu
Then barula masukan air asam jawa n garam...

Telur

Telur dipukul  ringan..
panaskan kuali...masukkan sedikit minyak 1 / 2 sudu cukup
masukkan telur.. jadikan dia leper bulat ok...then angkatla klu dah masak kih2

Ambil 1 ekor sardin yg dimasak tadi ..then hancurkan mcm nak buat sandwich tue then letak kan atas telur tue n ratakan then gulungkan telur tue..then makan la.... :)

sorry gambar takade..tapi blh tgk kat sini ala2 mcm nie la...Home Sweet Home

k la jom tgk menu apa aku makan untuk induction day 12 :)

B- 3 berbola ayam
L- Ikan stim [ buat sendiri kat umah]
D- Telur Sardin Roll
A- 3 - 3.5 litter [ sikitnya minum]

:: aku tak tahu knp? aku blh tahan nafsu makan nasi , mee ,kuih2 semua yg berkaitan tapi ini satu tak blh.. keropok lekor..erem.. ada tips tak? kan penat2 aku diet :( ::


No comments:

Post a Comment